onsdag, juli 31, 2019

Val i livet

Du har bjudits på mina dagliga reflektioner under semestermånaden juli. Reflektioner och tankar som för dagen har kommit upp och andra som legat och grott ett tag. Vissa [för mig] ganska ytliga och andra djupare och mer livsavgörande tankar. Min förhoppning är att du fått reflektera lite själv i sommaren när du följt [och förhoppningsvis fortsätter följa] Bästa sorten. Mina reflektioner och mina tankar borde finnas hos fler än mig - så tänker jag. 
Nu rullar alldeles strax livet vidare in i augusti. För många betyder det återgång till arbetet... återgång till skolan... En ny termin. En ny säsong.
Vad vi gör av vår nya säsong beror till stor del på de val vi själva gör, många av slentrian, andra val mycket genomtänkta... [och vi påverkas naturligtvis också av andras val].
*Sebastian Stakset gjorde ett avgörande val i livet... *Att söka och välja rätt engagemang... *Att välja att vara medmänniska... *Att våga att välja bort... var något av det som varit på tapeten här under månaden. 

Så avslutningsvis [en julifavorit i repris]; den som söker han finner! 
Det här tycker jag är bra och spännande uttryckt; Don’t bargain with God. Be direct. Ask for what you need

Inga kommentarer: