söndag, juli 28, 2019

Njutbar söndag vid havet

Njuter denna söndag vid havet i södern. Solen värmer underbart gott medan hög faktor skyddar huden. Sanden är het och den klamrar sig fast kring tårna. Utsikten är bedårande och vågorna är kraftfulla och svagt svalkande. Jag fäller ryggstödet på solstolen och lägger upp benen på den därför avsedda 'fotpallen' på solstolen 😎. Och jag fortsätter att njuta! 
Den ljumma vinden blåser något mer än svagt, sannolikt svagt frisk, och vindbruset förstärks [som alltid 😣] via hörapparaterna. Inte en fluga eller något annat trevligt litet småkryp kryper längs benen för att hälsa på. Den medhavda matsäcken, bestående av tomater och mozzarella, smakar himmelskt tillsammans med det svalkande stilla vattnet när det rinner ner i strupen. Och jag nynnar på låten "jag trivs bäst i öppna landskap, nära havet vill jag bo...".
Tänk så fantastiskt att lyssna till vinden och vågorna, solstrålarna som värmer kroppen, se det enorma havet och smaka på den medhavda fikan... 
Han som skapade allt detta är värd all ära! 
Det här är #SemesterAvBästaSorten ~ vilken förmån att jag får uppleva den!

Inga kommentarer: