fredag, juli 19, 2019

Om ork. Återhämtning. Livsstil.

Återigen har jag träffar en ledare som har fått stuva om och blivit tvingad att prioritera om. 
Drömmen! Visionen! är stor och större än du nånsin tror. Även om man älskar drömmen och arbetet så blir arbetsbördan alltför stor och arbetstimmarna alltför många. Svårt [och kanske t o m omöjligt] att få tiden att räcka till för återhämtning. Återhämtning, detta livsavgörande! 

”Det har varit tungt över bröstet” ”Till slut orkade jag ingenting” ”En dag orkade jag inte gå ur sängen” symtomen kan variera. 
”Jag sov i flera dygn” ”Läkaren ordinerade motion” ”Jag var tvungen att ändra livsstil”

Ta signalerna på allvar i god tid innan det är för sent... 

Återhämtning! Motion! Kost! och dessutom Sömn! är ingredienser för ett liv av Bästa sorten! 

Redan på Bibels tid [ett citat]:  »Följ med mig bort till en öde trakt, så att vi får vara ensamma och ni kan vila er lite.«

Inga kommentarer: