måndag, augusti 13, 2018

Träning

Nu är det träning två dagar i veckan med personlig tränare [PT]och träning i grupp [4-5 pers].
Jag inleder passet med någon kilometer gång på löpbandet som uppvärmning. Därefter är det dax för huvudattraktionen, ett tufft pass där svetten lackar som ett ihållande vårregn och flåset liknar mest ett stönande ånglok. 
Det är ”functional training”, d v s inga maskiner. 
Det är tävling på högsta nivå mot mig själv! Klarar lite mer för varje vecka... och vad gör PT då? höjer nivån... 

Det är [faktiskt] kul! Träning är ju en helt ny upplevelse för mig. En rejäl utmaning!

Dessutom handlar det om vikten. En väl genomtänkt kosthållning och det betyder stor förändring i matintaget för mig. Mycket grönsaker... äter kött och fisk och matintag cirka var tredje timme... inte ris, pasta, potatis... och inget socker... men mycket vatten. Och, än så länge [!] funkar det. Antal kilon har minskat något... [tillägg: ingen Glass. inget Mjölkchoklad. ingen finsk Lakrits. ingen Cola. för att bara ge något exempel på vad jag väljer bort just nu :) ]

Som tidigare meddelats: all uppmuntran och glada tillrop välkomnas! 


Inga kommentarer: