onsdag, juli 04, 2018

Intryck å Brusreducering

Intryck 
= resultat av inverkan på själen orsakade av upplevelse eller förnimmelse [enligt ordboken].
Det pågår ett ständigt brus omkring oss som, av olika anledningar, vill påverka oss. Vi tar intryck av mycket och många, ofta alldeles för mycket.

Vad är det jag kan ta bort - välja bort... Vad är bäst för mig... Behöver jag ha koll på allt... Ta beslut om att välja bort...

Nu är det många av oss som har en välförtjänst semester. Och för egen del tänker jag tillämpa Brusreducering. Välja bort! och endast [så långt möjligt] ta intryck av det som jag vill och bygger upp.

Brusreducering 
Uppkopplad. Alltid uppkopplad. Tillgänglig. Alltid tillgänglig. Nåbar. Alltid nåbar. Online. Alltd online. Bästa sorten gillar att vara uppkopplad. Att vara med. Alltid.
Mitt i allt detta behöver du och jag en brusreducerare. Ett måste för att överleva. Åtminstone om vi vill leva uthålligt och länge. En plats där vi kan dra oss tillbaka och vara nedkopplade. En mötesplats där vi kan hämta kraft. Bli vederkvickt. Hämta styrka. En plats där vi kan känna att styrkan och livet återhämtar sig. Få påfyllning. Dit vi kan återvända och känna värmen och gemenskapen. Bibeln uttrycker det så här; gå in i din kammare. Du och Gud. En plats av Bästa sorten. 


Inga kommentarer: