onsdag, september 24, 2008

Avhållsamhet i fokus

Bandet Jonas Brothers, Jordin Sparks - förra årets vinnare i American Idol och Disneystjärnan Miley Cyrus är några av de kändisar som avgett renhetslöftet.
”Jag lever mitt liv på det sätt jag anser rätt och det är att förbli ren", säger Miley Cyrus.
”Jag vill inte ge bort bitar av min själ till olika killar. Jag vill ge hela mig till den rätta mannen på den rätta natten, och den rätta natten är mitt bröllop” säger Jordin Sparks.

På den stora VMA-galen, som MTV anordnade, häcklade programledaren Russel Brand Jonas Brothers för deras sexuella oskuld.
Bra idé att avlägga löfte, säger psykologen Steven Martino till USA Today. Bästa sorten delar Martinos uppfattning!

Det finns flera organisationer som uppmuntrar till avhållsamhet, bland annat ”True Love Waits”.

Källa: Världen idag

Inga kommentarer: