torsdag, november 10, 2022

Operationskallelse

Igår 15.39 kom det. Ämnesraden avslöjade ärendet: Operationskallelse. 

Inom kort är det dax för en ny knäoperation, till vänster. Förra knäoperationen -till höger- genomfördes för cirka tio år sen. Då en mycket komplicerad knäoperation som genomfördes av ett läkarteam på 4 läkare. En operation med 50/50 chans och operationen lyckades! -långt över förväntan- och gav mig ett helt Nytt Liv. Nu en något enklare operation på cirka ett par timmar och en läkare. 


Totalt är detta sannolikt min tionde operation [minst, har tappat räkningen…] p g a trafikolyckan i unga år. Vänster knäled är helt utsliten -efter hårt kämpande i många år- och då ska en ny knäprotes på plats. Det är dags nu! 


Så nu har kryckkäpparna -mina kära gamla vänner som jag haft anledning att fått använda då och då genom livet- plockats fram igen. Men jag ser verkligen fram emot -om någon eller några månader- att på nytt åka till gymmet och börja träna igen. Och, jag lovar, smärtan i knät som jag nu har -och har haft en tid- kommer jag inte alls att sakna! 


Du får gärna skänka mig en tanke och be en bön om att operationen och rehabiliteringen går helt enligt plan!


To be continued…



Inga kommentarer: