tisdag, mars 09, 2021

Jag längtar efter värmen

Jag väntar här och vill att Du skall tala.

Jag längtar efter värmen i Din röst.
Ett ord förändrar allt så lär mig lyssna,
till Dig som ger mig frid och mod och tröst.
Jag väljer Gud att öppna upp mitt hjärta
och inte vända blicken bort från Dig.
För när jag jämför mig med alla andra,
försvinner perspektivet framför mig.
I Din närvaro vill jag va.
Allt som stressar mig jag stänger av.
I Din närvaro ser jag klart.
I Din frid jag dröjer kvar.
Min framtid den finns dold i Dina händer.
Så jag får vila tryggt här nära Dig.
För i ditt pussel passar alla bitar.
Det kan jag inte se när jag går själv.
När alla världens krav blir för stora.
Så hjälp mig stanna upp och se på Dig.
Då måste oron stilla sig och tiga,
inför Dig, inför Dig.

Av Josefina Gniste

Inga kommentarer: