söndag, december 11, 2022

Tredje Advent


 Dagboksnotering Söndag kväll.

Jag kan nu både ligga och gå utan krycka. Fortfarande litar jag dock mest på mig när jag har stöd av en kryckkäpp. Smärtstillande är nu på en lägre nivå. Rehabiliteringen fortsätter, sakta men säkert. Start med sjukgymnastik i veckan. Jag är på bättringsvägen… 


Innertemperaturen är låg ;) Tjocktröjan värmer. Kaminen värmer. Vedstapeln sjunker. Elpriset höjs. Stearinljusen lyser. Lite god försmak av lite gott från julbordet. 


Lite gnäll. Kvällens partiledardebatt var rörig och förvirrad. Programledarna hade dessutom lite svårt att styra upp det hela.


Betydligt tydligare budskap var det i förmiddagens TV-Gudstjänst från kyrkan i den lilla orten Östervåla. Advent är en härlig tid.


Lugn Tredje Advent helg! 


Inga kommentarer: