fredag, december 30, 2022

2022, en krönika

2022.

Nu är årets dagbok snart slut, mina vänner. Vågar jag öppna och titta tillbaka? Jag bläddrar lite förstrött, och ser till min förvåning att det faktiskt finns några sidor som är tomma. Det var de dagar jag bara lät gå, ren rutin.


Flera sidor är fullklottrade. Resultat skulle nås! Jag gjorde tappra försök och några lyckades och andra, tyvärr, misslyckades. 


Vissa sidor är ändrade och vissa sidor innehåller en hel del överstrykningar. En del sidor borde ha överskriften "stormvarning" och någon sida borde varna för opposition. Andra dagar var det sjöbris och livet flöt på bra. Ibland ensam i kajaken och andra dagar tillsammans med andra, likt på en lyxfärja. Eller i kanoten med min livskamrat. 


Nu är 2022 snart slut. Boken stängs för gott. Inget går längre att ändra på. Hjälp mig Herre att leva livet med stort L 2023.


Till sist nått som håller att lita på; 

”Jag vet vilka planer jag har för er, säger Herren. Det är planer för välgång och inte något ont, för att ge er en framtid och ett hopp.” [Jeremia‬ ‭29‬:‭11‬]



Inga kommentarer: