torsdag, februari 10, 2022

Operation gav nytt liv

Känns rätt att säga Tack en vecka som denna…

Igår var det 11 år sen jag genomgick en Extreme Makeover i mitt knä [skador vid en trafikolycka i unga år, förutom knät, också femurfraktur, inre blödningar…] och blev opererad av 4 läkare. En operation med 50/50 chans, men som lyckades -långt över förväntan- och gav mig ett helt ’Nytt Liv’! 


En bilolycka med änglavakt. Operationer. Sjukskrivningar. Operationer igen. Kryckor. Gips. Spik.


Värken, som jag haft dagligen i cirka 30 år, försvann! Rullstolen som lånades in behövde jag inte använda.Jag kunde gå utan att halta. 


Tack till Universitetssjukhuset och Tack vårdpersonalen på Ortopeden och Tack till familjen -inte minst- och vänner och arbetskamrater som alltid stöttade! 

Tacksamhet är bara förnamnet!


å Tack gode Gud! 

Spiket


Inga kommentarer: