fredag, januari 10, 2020

Första dagen av resten av mitt liv


Idag, fredagen den 10 januari 2020 är det min första ”riktiga” dag som oanställd. 
Ett nytt anställningskontrakt är producerat av min arbetsgivare och där står [det smått obegripliga] anställd 50 %. 
Halvtid. 
Nedtrappning pågår.
Detta måste ju då betyda att 50 % gör jag något annat... 
Så dagens sysselsättning består i att jag arbetar åt vårt eget hushåll, i vårt eget hushåll och för vårt eget hushåll.
Dagens -lista- är definitivt innehållsrik; 
Damma. 
Dammsug. 
Städa toaletterna. 
Adventsljusstakarna och adventsstjärnan ska nedmonteras och ska till vinterförvaringen. 
Tvätta. 
Fullt upp med andra ord :) 

En ny tid är här. Nya dörrar ska öppnas. Nya områden ska studeras. Min bästa tid är nu. Framtiden är alltid en möjlighet. Det finns mer att ge. To be continued...


Inga kommentarer: