fredag, december 14, 2018

Den stora utmaningen...


Den 3:e augusti skrev jag följande: 
Igår gjorde jag entré på Aktiv Motion! 
Det var premiär med min PT Peter!
Jag förstår om du utbrister ”vad i all världen har han nu gett sig in på”. 
Men... jag har bestämt mig...!
Träning och Kost. 
Jag är 100 % otränad och det ska förändras. Matintaget ska justeras och vikten ska minska.”

Jag fick en del spydiga kommentarer, typ ” sätt dig ner tills det går över”, men mest positiva, glada tillrop! 

Bilder från lokalen där jag
tränade senast idag
Idag är det den 14 december och jag kan stolt meddela att jag nått mitt mål!
Idag ringde klockan! Vikten har minskat med 15 kilo [faktiskt några hekto till].
Ingen specialdiet! Normalkost. Mycket grönsaker... kött och fisk och matintag cirka var tredje timme... inte ris, pasta, potatis... och [nästan] inget socker... men mycket vatten. 
Det har fungerat!
Restaurangbesök har inte alls uteslutits. En hel del goda tre-rätters har inmundigats och någon enstaka glass [som jag älskar] har också njutits.

Plus den viktiga [och helt avgörande] träningen två dagar [minst] i veckan! Min PT har coachat och uppmuntrat! Ett meddelande från min PT med följande text: ”Hej Olle! Gött jobb idag - riktig krigare!”
Sånt funkar på mig ;)

WOD (workout of the day) kan bland annat innehålla:
Deadlift, Step-up, Wallball, Push-ups, Kettlebell, Burpees + ett antal mage [ex vis plankan] å avslut ett antal hundra meter rodd... 
Kul
Min kropp var 100 % otränad när utmaningen började så, jodå, en del träningsvärk har det blivit...

Och nu fortsätter det tuffaste jobbet... att fortsätta träningen... och fortsätta att hålla den nya vikten... 


Julen, säger du, hur går det då? Julens alla underbara godsaker ska jag njuta av med gott samvete!

Inga kommentarer: