torsdag, april 03, 2008

Världens mest lästa

bok finns nu hos Calle och Alex Schulman. På deras nya humorsajt kan du läsa Bibeln. Texten rullar fram under tiden du besöker 1000apor.se.
- Det är en liten service som vi har till våra troende läsare, säger Alex Schulman. För mig är religionen viktig, men jag har full förståelse för att den inte är ett dugg viktig för andra människor. Jag är uppvuxen med en katolsk mamma och en protestantisk pappa, så det har varit en hel del intressanta teologiska diskussioner under min uppväxt. Både jag och min bror är djupt troende.
Läs ett kort reportage här.
Schulmans är väl mest kända för att provocera, men uppskattas av Bästa sorten för Bibelinitiativet!

Och vill du läsa Bibeln lite mera komfortabelt så rekommenderas den här sidan!

1 kommentar:

Quo wadis sa...

Håller inte riktigt med om din syn på bröderna Schulman. Tillåt mig att ha en stark skepsis till deras avsikt med bibelcitat mm, det de hittills visat upp gör mig mest bedrövad - kan inte hitta något som skulle tyda på att de är starkt troende. Åtminstone inte tron på Jesus.
Skulle inte förvåna om det efter en tid visar sig vara en ny s k provokation, följt av ett häftigt asgarv. Var det så lätt att bli omfamnad av kristenheten