tisdag, juni 23, 2020

Reflektioner i en tid som denna

Behöver skriva av mig om lite egna reflektioner om läget i en tid som denna. 

Idag [igen] läser vi om människor -både yngre och äldre- som har varit på studentfest och blivit smittade. Andra har firat midsommar och blivit smittade.

Faran Covid-19, är inte över! Jag har väldigt lite förståelse för större folksamlingar just nu.

Fortsätt att vara försiktig!

Håll avstånd, minst 1,5 – 2 meter!

Tvätta händerna ofta!

Jag arbetar i en bransch där jag dagligen hör om människor som är smittade och måste fåsjukhusvård. Jag hör dagligen om undersköterskor, sjuksköterskor, läkare och andra som jobbar för fullt för att drabbade -unga och äldre- ska bli friska. En stor del av sjukhusens personal, kan jag lugnt säga, har det tufft just nu!

Har du det minsta förkylningssymptom så stanna hemma! Den ”uppoffringen” kan faktiskt rädda liv

 

Aktuell undersökning visar att cirka 80 procent av befolkningen har anpassat vardagslivet på grund av coronaviruset. Under perioden maj-juni uppger dessa att de hållit avstånd till andra både inomhus och utomhus. En stor andel uppger också att de undviker att resa med kollektiva färdmedeploch att vistas på platser med mycket folk.Bra, fortsätt så! Vi är förhoppningsvis på väg åt rätt håll…



Inga kommentarer: