onsdag, januari 07, 2009

Fem föresatser för 2009

Idag skriver Carin Stenström en Krönika i Skånska Dagbladet under ribriken "Ett nytt år är en ny möjlighet" om "fem föresatser som jag vill försöka uppfylla under året som kommer."

Det är 5 föresatser av Bästa sorten:

...medvetet vara mer omtänksam och vänlig. 1.
Jag ska komma ihåg födelsedagar, höra av mig till avlägsna släktingar, bjuda hem människor som jag kanske försummat. Detta känns spännande och jag tror att det kommer att leda till nya och oväntade erfarenheter.
...att börja föra kassabok. 2.
En klassiker.
...att hålla bättre ordning i mitt hem. 3.
Alltid välstädat och alltid med kontroll över lådor, skåp, byråer och vindar.
...klara tjejmilen i Stockholm nästa höst på under fem kvart. 4.
...under året som kommer ska göra något som kan kallas för en satsning på någonting helt nytt, något som jag aldrig ägnat mig åt tidigare. 5.

Inga kommentarer: