onsdag, oktober 14, 2020

Brusreducering av Bästa sorten


 Intryck 

= resultat av inverkan på själen orsakade av upplevelse eller förnimmelse [enligt ordboken].

Det pågår ett ständigt brus omkring oss som, av olika anledningar, vill påverka oss. Vi tar intryck av mycket och många, ofta alldeles för mycket.


Vad är det jag kan ta bort - välja bort... Vad är bäst för mig... Behöver jag ha koll på allt... Behöver jag ta beslut om att välja bort...


Brusreducering 

Uppkopplad. Alltid uppkopplad. Tillgänglig. Alltid tillgänglig. Nåbar. Alltid nåbar. Online. Alltd online. Vi gillar att vara uppkopplade. Att vara med. Alltid. Att lägga sig i. Alltid. 

Mitt i allt detta behöver du och jag en brusreducerare. Ett måste för att överleva. Åtminstone om vi vill leva uthålligt och länge. En plats där vi kan dra oss tillbaka och vara nedkopplade. Kanske helt bortkopplad. En mötesplats där vi kan hämta kraft. Bli vederkvickt. Hämta styrka. En plats där vi kan känna att styrkan och livet återhämtar sig. Få påfyllning. Dit vi kan återvända och känna värmen och känna gemenskapen. Bibeln uttrycker det så här; gå in i din kammare. Du och Gud. En plats av absolut Bästa sorten. 


[tidigare publicerat mars 2010 och juli 2018]



Inga kommentarer: