lördag, september 28, 2019

En tilltalande utsida och en fängslande insida!

Även om vi idag kanske ser yngre ut än våra förfäder vid denna ålder - 65 - bär kroppen spår av användning. Spegeln talar sitt tydliga språk. Det blir bara svårare att åstadkomma det Stora Lyftet. [efter mitt 17 kilos tapp blir ju skinnet något mindre spänt, vilket bidrar till ett åldrande utseende, samtidigt som ”du ser piggare ut” ;) ] Att kämpa mot naturen är lönlöst. ”Förpackningen har ett visst värde, i synnerhet om varan inte är dagsfräsch!”

Sörj inte över att du åldras. Många får inte chansen.
Det finns tre perioder i livet
ungdomen, medelåldern och ”vad pigg du ser ut”. 
Det är väl precis där jag är - åtminstone vill jag tro det - jag ser hyfsat pigg ut. Om vi gör en jämförelse med mitt liv för 10 år sedan = stor skillnad. Om vi jämför med drygt ett år sedan = också viss positiv skillnad. Och... jag vet absolut, att jag är hur pigg som helst inombords! Fortfarande nyfiken! Testar och väljer gärna nytt! Sätter nya mål! Mycket förgyller fortfarande tillvaron! 
För min del är jag optimist, det verkar inte vara någon mening att vara något annat!

En tilltalande utsida och en fängslande insida
Så hoppas jag, naturligtvis, att du uppfattar mig ;)
Frågan: ”När ska du gå i pension?” 
Svaret: ”Det ska jag informera om när det blir aktuellt!”

”Livet är som en påse, det blir tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något” och ”Livet är som en spårvagn, man får kraften uppifrån”. 
Citat av Hasse Alfredsson [tror jag]. 

Att fylla livet med väsentligheter är helt avgörande för ett bra liv. Familj! Vänner! Tron på Gud! Och jag är oändligt tacksam som har allt detta! TACKför vad du bidrar med till mitt liv! All kärlek tillbaka till dig...

You are never too old to set another goal or to dream a new dream.

Avslutar med mitt livsmotto: Lev Väl och Njut av Livet

[fritt fram att kommentera här nedanför!]

1 kommentar:

Erika Möller sa...

Fint skrivet! Så sant om livet �� God bless you!