måndag, augusti 19, 2019

Åldras av Bästa sorten

Ju mer jag åldras desto mer förstår jag följande saker 

1 Att ge är att få

2 Förlorad tid får du inte tillbaka 

3 Att utvecklas som människa och alltid vara nyfiken är en enorm kraft

4 Hur du är som människa betyder mer än det du kan eller vet 

5 Självinsikt är en förutsättning

6 Ju äldre du blir desto mer förstår du hur mycket du har att lära

7 Bästa läraren är ditt senaste misstag

8 Ju äldre desto mer förståelse för vila och återhämtning

9 Ju äldre vi blir desto mer förlåtande och mer benägna är vi att se det goda i våra medmänniskor

10 Ju äldre vi blir desto mer vi litar på andra, desto lättare har vi för att ta emot hjälp, stöd och glädje i relationer

11 Ju äldre jag blir desto större friheter kan jag ta mig

12 Ju äldre vi blir ju mer liknar födelsedagstårtan ett fackeltåg

13 En sund Tro och en sund Kost och en sund Träning och sunda Relationer är avgörande ingredienser!

Inga kommentarer: