torsdag, juni 21, 2018

Fri från cancer!

Den 9 april opererades jag för basalcellscancer.
Två cancertumörer på skallen togs bort.
Resultatet var positivt.
Efter några dagar blev det infektion i såren.
En inflammation uppstod i det ena såret.
Såren har läkt sakta men säkert.
Igår, den 20 juni, är båda såren helt läkta och nu behövs inte längre några bandage.
Tack Gode Gud!
Stor tacksamet!
Det enda synbara nu är ett par "gropar" på skallen, men det kan jag stå ut med.

TACK till teamet på universitetssjukhuset som opererade mig och stort TACK till distriktssköterskan på den närliggande vårdinrättningen som har "skött om" mina sår på ett utomordentligt sätt.
...och TACK alla ni som hållit tummar och TACK alla ni som bett för mig!

I sommar krävs huvudbonad och kommer du inte att känna igen mig så var så säker på att "jag är i hatten"!

Bildbevis
-direkt efter besöket igår hos distriktssköterskan-
det krävdes viss frisering därefter ;)

Inga kommentarer: