lördag, maj 26, 2018

Mors Dag

När det är Mors dag är det ofrånkomligt att tänka på Moder Teresa,
vad hon gjorde och var för sina medmänniskor.
Ofrånkomligt tänker jag på min mor, mina barns mor - min fru...
och många andra...

Den här dikten av Moder Teresa är till er...

Människor kan vara oförstående och självupptagna
- förlåt dem i alla fall.

Om du är snäll kan andra anklaga dig
för att vara självisk och ha dolda motiv
- var snäll i alla fall.

Om du är framgångsrik attraherar du
en del falska vänner och några riktiga fiender
- var framgångsrik i alla fall.

Om du är ärlig och uppriktig
kommer någon att försöka lura dig
- var ärlig i alla fall.

Det som har tagit dig många år att bygga upp
kan förstöras av andra över en natt
- bygg i alla fall.

Finner du frid och lycka kan andra bli avundsjuka
- var lycklig i alla fall.

De goda gärningar du åstadkommer idag
blir bortglömda redan i morgon
- gör goda gärningar i alla fall.

Om du ger världen det bästa du har att ge
kanske räcker det inte ändå
- ge världen ditt bästa i alla fall.

När allt kommer omkring
handlar det om dig och ditt Högre Jag
- det handlade aldrig om de andra, i alla fall.

Inga kommentarer: