fredag, mars 30, 2012

Sturmark och Carola av Bästa sorten

Ett riktigt kul och uppiggande blogginlägg från Jaktlunds marginalanteckningar, och här är ett utdrag...
Christer Sturmark om Carola: 
"Vi sitter inte och har en massa högtravande diskussioner om livsåskådning, vi har ett mer skämtsamt förhållningssätt till att vi är så olika. När min son fyllde två fick han ett par änglavingar av henne. Det är mycket typiskt. Ibland får jag ett sms från henne som påminner mig om att Jesus älskar mig, och det har jag verkligen inga problem med. Vi visar respekt från båda hållen, och hon bemöter mig på ett väldigt rakryggat och schysst sätt, otroligt mycket värdare än många andra i debatten. Om alla andra troende vore som hon vore religionen ett väldigt mycket mindre problem i världen än vad den är."

Inga kommentarer: