tisdag, december 08, 2009

Underbaraclara förverkligar verkligen!

Underbaraclara (The kristet, fashionistiska, feministiska...) är otroligt bra på att finna de rätta formuleringarna vid rätt tillfälle, nu är det dax igen... Hon skriver på sin blogg:
"Jag slutar aldrig förvåna mig över att kvinnligt självförverkligande bara får se ut på ett enda sätt för att vara rätt. Hur frigörande är det? Många människor som inte tänkt längre än näsan räcker tror att självförverkligande alltid ligger i att festa, vara sexuellt frigjord samt göra karriär i en stor stad. Jag kommer från en vanlig svennebanan-bakgrund. Den största revolt jag kunde göra mot allt som förväntades av mig var att bli frälst, gifta mig ung, och flytta ut på landet. Visst hade jag kunnat dra till Stockholm, hyrt en lägenhet i andrahand och tagit ett extrajobb för att finansiera mitt festande. Men då jag inte sysslat med mitt självförverkligande. Då hade jag sysslat med någon annans. Jag hade absolut inte haft den karriär eller den inkomst jag har idag. Och jag vet att jag hade varit väldigt olycklig."
...som ett svar på en debattartikel i Expressen om hemmafrutrenden.
Underbara Clara kan man alltid lita på!

Inga kommentarer: