fredag, februari 09, 2024

Tacksam av Bästa sorten

Fredag, februari 9, 2024

Det Finns Mycket Att Vara Tacksam För! 


Följande skrev jag fredag, februari 10, 2023

Det finns mycket att vara tacksam för. 

Höger knä: Extreme Makeover

Vänster knä: 10 veckor sedan en Totalprotes 


Idag fortsätter träningen på sjukgymnastiken. Ha en härlig fredag alla 🫶


👇

Följande skrev jag torsdag, februari 10, 2022:


Operation gav Nytt liv

Känns rätt att säga Tack en vecka som denna… 


Igår var det 11 år sen jag genomgick en Extreme Makeover i mitt högra knä [förutom knät, femurfraktur, kraftiga inre blödningar… vid en trafikolycka i unga år] och blev opererad av 4 läkare [frågan jag fick från läkarna innan operationen: vågar du? svar: jag vågar! läkarna: då ska vi göra allt vi kan, trots…!]. En operation med max 50/50 chans, men operationen lyckades -långt över förväntan- och gav mig ett helt Nytt Liv. 


Så här… En bilolycka med änglavakt. Lång sjukhusvistelse. Operationer. Långa och många Sjukskrivningar. Operationer igen. Kryckor. Gips. Operationer igen. Spik.


Värken, som jag haft Dagligen i cirka 30 år, försvann! Rullstolen som lånades in behövde jag inte använda. Jag kunde gå utan att kraftigt halta. Från grovt sned till rak. 


Tack till Universitetssjukhuset och Tack vårdpersonalen på Ortopeden och Tack till familjen -inte minst- och vänner och arbetskamrater som alltid stöttade! 

Tacksamhet är bara förnamnet!


å Tack Gode Gud! 


[Bild: Spiket, ett minne från min fraktur i lårbenet.]




Inga kommentarer: