onsdag, januari 12, 2022

Erfarenhet av Bästa Sorten


Det kanske provocerar någon att arbeta efter en viss åldersgräns, s k Jobbonär. Den här åldersgränsen borde kanske vara mer flexibel beroende på bransch. Hårt fysiskt arbete, möjlighet till lägre åldersgräns, medan om man arbetat [fysiskt tungt ex vis] i andra branscher kanske högre åldersgräns. Beroende om man vill och kan…


Jag vill och kan. Jag ser det som en stor förmån att få arbeta [vidare]. Jag tycker fortfarande det är väldans roligt. Jag tycker fortfarande att arbetsuppgifterna är väldans roliga. 


Att då få erbjudandet att arbeta några timmar per vecka med roliga, intressanta och verkligen utvecklande uppgifter är stort. Att få arbeta i en organisation som prioriterar utveckling och innovation är stort. 


Att få dela med sig av kunskap, idéer och erfarenheter är stort. Jag har aldrig haft mer erfarenhet än jag har nu. Och jag delar gärna med mig till kollegor. Och vad kul det är att se kollegor växa i kunskap och erfarenhet. Och det är så väldans kul att få bidra -göra skillnad- -varje dag- för oss alla! 





1 kommentar:

Faderallan sa...

Absolut! Tacka vet jag "gamla uvar" som Alf Svensson,Jan Eliasson och Hans Blixt tex, som Ibland går samman och skriver gemensamma inlägg i pressen. Där finns värdefull erfarenhet att ta fasta på. Bara ett exempel. Så.....fler jobbonärer som har lågan kvar, som du Olle och förhoppningsvis också jag nu,