torsdag, februari 11, 2021

För 9 år sedan...


Ett helt nytt liv - Det finns hopp

Idag för exakt 9 år sedan var det jag ”vaknade till liv” efter den Extreme Makeover Knäoperation som jag genomgick tre dagar tidigare. 


En mycket komplicerad knäoperation som genomfördes av ett läkarlag på 4 läkare. En operation med 50/50 chans [operationen kunde eventuellt lyckas! alt ingen förändring! alt steloperation av knät!] men... operationen lyckades! -långt över förväntan- och gav mig ett helt Nytt Liv

”Vågar du lägga dig på operationsbordet, så vågar vi operera, och vi lovar  att vi ska göra vårt bästa”, som en av läkarna uttryckte det innan operationen. Och jag vågade... Och de gjorde sitt absolut bästa...


Värken, som jag hade haft dagligen i cirka 30 år, försvann! Rullstolen som redan hade lånats in behövde jag, tack och lov, inte använda. Istället kunde jag nu -exempelvis- cykla som jag inte fixat på hur många år som helst. Och jag klarade nu av mycket mera, som under många år varit helt omöjliga...


Tack läkarlaget -än en gång- och alla vänner som stöttat genom alla år och inte minst familjen 💜 Tacksam är bara förnamnet! å Tack Gode Gud! 






Inga kommentarer: