måndag, juli 06, 2020

Service, Ny bil och Extra allt


måndag 8.15

Service. Det är dax igen. Underhåll är viktigt. Precis som med vår egen kropp å knopp är det viktigt att underhålla rätt med ex vis, kost, motion, vila och sömn...


Idag spenderar jag någon timme på den auktoriserade bilverkstaden. Just lämnat över nycklarna till min ”personlige servicetekniker” [det hörs väldans fint, min egen personlige...]. Han nämner att detta har han gjort många gånger [inklusive bytt kamrem som det var dax för nu] och det känns ju tryggt. 

[Jag vill ju hellre bli opererad av en kirurg som genomfört ett antal operationer och har erfarenhet än av en med ingen erfarenhet!]


I bilhallen står dom, nya, flotta och välpolerade bilarna. En grå, en vit, en blå, en röd... Jag erkänner: jag blir väldigt sugen på en ny...! och känner nästan suget av att trycka ner gaspedalen och glida runt på byn...


Men här finns också ”bättre” begagnade bilar och där är ju utbudet något mer varierat, det yttre är dock tydligt, vit och grå dominerar. 


Jag kommer osökt att tänka på en låt av Ingemar Olsson ~ Sköna människor...


Det finns så många sköna människor

Som liksom aldrig får en chans

Dom blir bedömda efter pärmarna

Precis som resten inte fanns

Men det som öppnar sej där inuti

Är värt sin vikt i guld

För varenda mänska har sin egen saga

Viktig för sin egen skull.


Utseendet! Hur mycket värderar du och jag inte utifrån det yttre. Utan att ha en aning om hur resten är. Och skulle vi ”öppna dörren och titta in” så skulle vi se att där inne finns ”all extrautrustning”, extra allt av Bästa sorten. 


1 kommentar:

Aser sa...

"Farligt" att gå och titta på nya bilar... Rätt vad det är står det en utanför huset hemma...