tisdag, december 31, 2019

Nu är 2019 snart slut

Nu är årets dagbok snart slut. Vågar jag öppna och titta tillbaka? Jag bläddrar lite förstrött, och ser till min förvåning att det faktiskt finns några sidor som är tomma. Det var de dagar jag bara lät gå, ren rutin. Vissa dagar visar glädje, andra dagar visar på besvikelse och andra dagar bekymmer.
Flera sidor är fullklottrade. Mål skulle nås! Jag gjorde tappra försök och några lyckades och andra, tyvärr, misslyckades. Vissa sidor är ändrade och vissa sidor innehåller en hel del överstrykningar. En del sidor borde ha överskriften "stormvarning" och någon sida borde varna för opposition. Andra dagar var det sjöbris och livet flöt på bra, ibland ensam i kajaken och andra dagar tillsammans med andra, likt på en lyxfärja.

Nu är 2019 snart slut. Boken stängs för gott. Inget går längre att ändra på. Hjälp mig, och min familj, Herre att leva livet med stort L, 2020! 


Inga kommentarer: