lördag, april 28, 2018

Drop-in på sjukhuset

Gubbskallen sviker...
En viss fuktighet ska såren ha för att läka på bästa sätt. Det är inte lätt att fixa detta när ytterbandaget inte vill fastna på skallen. Torrt blir det! Hade jag bara haft en fullständigt skallig skalle... 
Så denna lördagens eftermiddag fick jag nog! Drop-in på kvälls- och helgmottagningen på sjukhuset i Lund.
Anlände 16.00. Nummerlapp nr 74. Nummertavlan visade 56. Längst väggarna satt en hel del väntande drop-in patienter. Mest föräldrar med förkylda små barn. En mamma med en hostig liten tjej som båda drack Coca-Cola och åt kanelbullar. En student med en riktigt tjock bok [modell Svea rikes lag]”Medicin”, uppslagen hela tiden på sista sidornas innehållsförteckning... i boken hade han telefonen som han surfade runt på. Damen med ett förband snurrat från hakan och över huvudet. Också jag i keps, vilken höll bandaget på plats. 
Väntetid exakt en timme och 30 minuter. Ny omläggning på 30 minuter och Ännu Större Bandage - ytterst ett s k tubbandage som sjuksköterskan kallade  pannband, modell större. ”Jag har gjort mitt bästa”, sa sjuksköterskan...
Hemma igen njuter jag en Viking Special och hustrun är på gospelkonsert.

Fortsättning följer...


Inga kommentarer: