måndag, december 27, 2010

LivsTips I av Bästa sorten

Snart vänder vi blad...
2011 närmar sig och här bjuder vi på Tips för Livet! Take it or leave it...
The challenge is to be a light, not a judge; to be a model, not a critic.
(Utmaningen är att vara ett ljus, inte en domare, att vara en modell, inte en kritiker)
Good Morning… be yourself and do most out of your day..let's go (Good Morning... var dig själv och gör det mesta möjliga av din dag... let's go)
Be yourself, everyone else is already taken (Var dig själv, alla andra är redan upptagna)
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference (Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden)
Högtalare förstärker rösten men inte argumenten
Every evening I turn my troubles over to God - He's going to be up all night anyway. (Varje kväll lägger jag mina bekymmer till Gud - Han kommer att vara uppe hela natten ändå)
I tider som dessa hjälper det att minnas att det alltid funnits tider som dessa.

Inga kommentarer: