tisdag, december 30, 2008

Årets sista tips av Bästa sorten

Årets sista tips väl värda att aktivera under 2009...
Tips 1:
Frukta mindre, hoppas mer; ät mindre, tugga mer; gnäll mindre, andas mer; prata mindre, säg mer; älska mer, och alla goda ting blir dina.
Tips 2:
En positiv attityd kanske inte löser alla dina problem, men den kommer irritera tillräckligt många människor för att göra det mödan värt.
Tips 3:
Det finns en liten skillnad mellan människor, men den lilla skillnaden gör en stor skillnad. Den lilla skillnaden är attityd. Den stora skillnaden är om det är positivt eller negativt.
Tips 4:
När det är tuffa tider, och allt går emot dig, och det känns som om du inte kan hålla ut en minut till, ge inte upp, för det är just vid den tidpunkten allt kan vända.
Tips 5:
Jag är inte rädd för morgondagen, för jag har sett gårdagen och jag älskar idag.
Tips 6:
För min del är jag en optimist - det verkar inte vara någon idé att vara något annat.
Tips 7:
När du bytt ut dina negativa tankarna mot positiva kommer du att börja få positiva resultat.
Tips 8:
Var sannfärdig, skäms aldrig över att göra det rätta; bestäm dig för vad som är rätt och håll dig till det.
Tips 9:
Du bör framför allt vaka över dina tankar, för de påverkar allt annat i livet.
Tips 10:
Överlåt ditt arbete åt Herren, så kommer det att lyckas.